Kapitel 3- Night one

Kapitel 3

 

Vi låste upp dörren och den öppnades med ett klick. Vi satte en av nycklarna i ljus låste i väggen.

-          Pax för dubbel sängen!! Skrek Li.

-          Lilla gumman, vi får faktiskt dela två på den… Sa jag och log mot henne som brett ut sig tvärs över sängen.

-          Va… Men jag vill inte dela jag kan inte dela! Sa hon förskräckt.

-          Ta enkel sängen då så delar jag och Nezzi? Sa jag frågade.

-          Okej då. Sa hon och flyttade sig med en suck.

Vi la upp våra väskor på sängarna och Erik satte sig i soffan.

-          Min kompis har fest senare, ska ni med? Frågade hon och tittade upp från mobilen.

Hade jag svarat hade jag sagt ja, men jag tänkte att Nezzi och Li kunde få välja så jag tittade på dom.

-          Okej, varför inte? Sa Li och tittade på Nezzi.

-          Aa, okej! Sa hon och log lite överpeppat.

-          Jag skulle vilja duscha innan, ska ni? Frågade jag tjejerna.

-          Nej, jag duschade imorse. Sa Li.

-          Aa okej men jag kommer snart. Sa jag och gick in i badrummet.

Jag drog tröjan över huvet och tittade mig i spegeln. Hur kunde vi gör det här? Det kanske är bäst att åka hem?  Jag tog av mig resten av kläderna och ställde mig i duschen.

 

Li’s perspektiv

 

Vi började packa upp lite och det blev tyst när Maja försvunnit. Hon höll liksom snacket uppe. Erik tittade mest ner i sin mobil och det plingade till varannan sekund.

-          Så ni tjejer är bara här för att se killarna i One Direction? Frågade han.

-          Hehe ja… Svarade Nezzi tyst.

-          Jag har en lilasyster som är 14 som också ska dit.. Seriöst hon har proppat hela vårt hus med de där killarna.. Sa han med ett flin.

-          Jo, ja det är väll typ en directioner grej. Sa jag och blev lite nervös.  Badrums dörren öppnades och Maja kom ut. Hon hade tagit på sig ett par shorts en en t-shirt och håret hände på ryggen och utgjorde en blöt pöl.

Vi plockaed fram kläder vi skulle ha och diskuterade vad som kunde vara passande. Vi bytte om snabbt och Maja sminkade om sig eftersom det försvunnit i duschen. 

-          Klara? Frågade Erik och tittadepå oss.

-          Joda! Sa jag och svarade för oss alla.

-          Bra. Då drar vi! Sa han och reste sig.

 

2012-10-29 @ 19:45:00 Liar, Liar, Burn on Fire Permalink


Kommentarer
Postat av: Fanny

meer !

2012-10-29 @ 20:30:56
Postat av: Julia

NÄR KOMMER NÄSTA?!?! BESATT!!

2012-11-04 @ 11:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0